Tuesday 4 January 2011

Video lame yang sangat noob~

Salam.. Aku malu untuk letak videos ni. Tapi takpe la, saje-saje nak kongsi dengan korang. Macam mana video aku time memule 'terjebak' dalam bidang ini. Aku tau video ni banyak sangat kekurangan, korang jangan la komen kaw-kaw pulak ok. haha.

Video pertama dibuat untuk progran di Ruman Negeri Sembilan, Kaherah. Tentang Ain Shams University, dan Cairo University. Kirenye macam pengenalan la, untuk ustaz dan ustazah serta adik-adik yang baru ni.



Aduh... teteibe rasa menyesal buat video ni. haha. Tapi takpe, kite belajar sikit-sikit la kan. Orang tua-tua kate, "a journey of a thousand miles starts with a single step". Ini ketika aku merangkak dulu, kononnya nak buat efek-efek la.. last-last jadila video yang entah ape-ape ni. haha. BTW, ok la kan, kire informative jugak la. Ke camne?


*********************************


Ok, ini pulak video yang aku buat ketika sorang-sorang dok umah. Time ni dah bosan bace buku, so aku stop jap untuk buat video. Bertajuk "LIfe", tentang ape yang aku rasa dalam kehidupan kat Mesir ni.



Macam perasan kan? sorang-sorang shooting, lepas tu buat video. hehe. Takpe la.. inipun salah satu steps aku time awal-awal dulu. Banyak bende yang aku belajar kat mesir ni, banyak mematangkan aku tentang kehidupan dan berdikari. Dan inilah secebis point yang aku nak kongsi dengan korang.

*************

Ok, video ni pulak aku buat lepas subuh. Ketika aku tinggal di Abu Rish. Aku ingat lagi, lagi 3 minggu nak exam Pharma, aku rase bosan sangat.. then aku g buat video. Time ni pagi lagi, semua orang tidur. Biasela, ahli rumah aku macam 'kelawar' bile dah dekat exam, study malam-malam sampai tak tidur, then lepas subuh.. sume masuk 'sarang' masing2.



Video ni pun, aku buat saje-saje, tapi still aku akan letakkan nasihat-nasihat yang bermanfaat. Supaya ape yang aku buat, takla sia-sia kan..

******************

Jadi, inilah beberapa video aku yang sangatla 'noob', kadang-kadang bile aku tengok balik, rase segan sangat. Tapi lepas aku muhasabah balik.. Aku takkan tahu skil-skil shooting dan editing tanpa aku buat semua ni. Kita belajar dari bawah, kita bermula dengan kosong. Dan kita belajar dari kesilapan. Dan akhirnya jadilah kita yang sekarang ini.

Ok, kalau korang rajin silala tinggalkan komen, aku nak jugak tau ape pandangan korang tentang video-video 'noob' aku ni. Tenkiu sudi bace dan tengok video. :)

No comments:

Post a Comment