Tuesday 4 January 2011

Tentang Blog ini

Assalamualaikum wbkt.

Ini adalah blog kedua saya, selain blog pertama yang kusus untuk tulisan dan pemikiran saya. Blog kedua ini lebih fokus kepada perkongsian dalam video production. Tips-tips dalam perkara teknikal serta teknik dalam pembikanan video yang telah saya explore. Pada mulanya saya berasa ragu-ragu untuk membuat blog ini, kerana saya bukanlah pelajar yang mengambil jurusan ini. Tapi untuk berkongsikan secebis pengalaman dan ilmu dalam video production, saya buat blog ini. Moga bermanfaat untuk saya sebagai latihan, dan boleh membantu mereka yang baru ingin menceburi bidang videography.

Idea asal untuk membuat blog ini untuk sebagai medan perkongsian dan maklumat bagi mereka yang mempunyai minat yang sama dengan saya; DSLR Videography. Ketika mula-mula saya cuba masuk dalam bidang ini, saya menghadapi kesusahan untuk mendapatkan tips-tips dalam pembikinan filem. Seolah-olah maklumat yang banyak dalam internet tidak tersusun dalm bentuk yang mudah untuk menjadi rujukan ringkas. Jadi, saya cuba membuat pengumpulan terhadap apa yg telah saya explore.

Entry dalam blog ini akan sangat berbeza dari blog pertama saya, bahasanya mungkin bahasa rojak (BM+BI), tiada gaya bahasa, tiada sajak, tiada puisi dan sebagainya.. hanya tumpu kepada point utama; Video Production. Agar lebih simple dan ringkas, mudah orang nak faham.

Saya bukan professional, jadi saya sentiasa harapkan segala teguran dan cadangan sekiranya saya silap.. dan dalam memperbaiki kekurangan saya. Sama-sama kita bekerjasama dalam kebaikan.

Inilah blog video saya, ia tentang;
1) Mengumpulkan semua video saya
2) Perkara-perkara teknikal dalam videography
3) Berkaitan dengan DSLR videography
4) Update projek-projek Brainpower Production

Sekian.

Hazim Azhar
Manager
Brainpower Production


P/S: Jangan lupa follow kami di Brainpower Production;


No comments:

Post a Comment