Thursday 11 August 2011

Bermulanya sebuah episod filem "Karma"

Salam..

Setelah diilhamkan dengan konsep "think out of the box". Sebuah filem bertajuk 'KARMA' bakal dirancang dan dihalusi dengan lebih teliti.

Idea asal dicadangkan oleh Saif Zorin, ketika saya berborak-borak dengannya tentang idea yang lain dari yang lain. Saif telah menerangkan kepada saya satu konsep baru dalam pembikinan filem kami.

Konsep yang lebih matang, lebih tersusun, lebih complicated dan lebih fokus kepada jalan cerita yang unpredictable. Saya takkan menceritakannya dengan detail, tak saspens la kan. Malam tadi sedang berbincang dengan Amerdad di Cilantro, kami telah dapat detail ceritanya. Dan rasanya ini kali pertama kami membuat video berkonsepkan begini.

Tempat bermulanya sebuah idea 'boom'


Projek ini akan mengambil masa sedikit memandangkan komitmen dan prioriti dalam program-program tarbiyah dan dakwah. Jadi ia adalah filem pertama kami yang bersifat lebih professional, dan memerlukan masa untuk dijalankan.

Yang pastinya, saya telah bertekad untuk menjadikannya realistik. Bukan sekadar pada kertas. Semangat sedang membara, usaha akan dikerah, kemudian tawakkal. Kami tak pasti sama ada ia akan menjadi atau tak, tapi kami akan pastikan usaha ke arah merealisasikannya dijalankan dengan semampu yang mungkin.

Nantikan sebuah filem Brainpower Production yang bertajuk;

KARMA

"Berhenti menangis, pandanglah ke langi, matahari masih bersinar"

"Hidup adalah ujian"



Script yang telah mula ditulis dengan detail


Moga dipermudahkan. Bismillahitawakkaltu a'alallah...

No comments:

Post a Comment